Creative Economy Review

Data & Statistics

CEA serves to respond to the diverse data needs with data.cea.or.th, the database that reports the situation of the creative economy in various related dimensions. It gathers data from leading local and international sources and presents it in an appealing, easily comprehensible dashboard where you can obtain an overview and information categorized by creative sectors.

The dataset for the creative economy is also made available as open data on the website opendata.cea.or.th for data developers may use it to further develop ideas or for any other purposes.

Article & Report

ตัวกรอง

คำค้นหา

Thailand's Creative Industries Foresight Report Vol.1

29.08.2022

แนวทางการพัฒนาแผนภาพอนาคตของอุตสาหกรรมสร้างสรรค์ไทย

Thailand's Creative Industries Foresight Report Vol.1

Music Copyright 101: คู่มือการใช้ลิขสิทธิ์ดนตรีเบื้องต้น

23.08.2022

‘ลิขสิทธิ์ดนตรี’ เปรียบเสมือนดินแดนลี้ลับของใครหลาย ๆ คน

Music Copyright 101: คู่มือการใช้ลิขสิทธิ์ดนตรีเบื้องต้น

เศรษฐกิจสร้างสรรค์ x นวัตกรรม สู่การผลักดัน Soft Power ไทย ให้ “ขายได้” และ “ขายดี”

07.07.2022

อะไรคือ “Soft Power” ของประเทศไทยที่สะท้อนคุณค่าและตัวตนของชาติซึ่งสามารถส่งออกให้ต่างชาติยอมรับได้

เศรษฐกิจสร้างสรรค์ x นวัตกรรม สู่การผลักดัน Soft Power ไทย ให้ “ขายได้” และ “ขายดี”

Soft Power: The Driving Force of Creative Economy

09.06.2022

Soft power refers to a “strategy” or “mechanism” for a country to gain bargaining power through cultural appeals, media, travels, or other forms of foreign policy to infiltrate.

Soft Power เครื่องมือสำคัญในการผลักดันเศรษฐกิจสร้างสรรค์ไทย

Thailand’s Creative Movement Report 2021

26.05.2022

รายงานความเคลื่อนไหวเศรษฐกิจสร้างสรรค์ของประเทศไทย ปี 2564

Thailand’s Creative Movement Report 2021

ISAN MUSIC NEVER DIE วิวัฒนาการเพื่ออยู่รอดของดนตรีอีสาน

10.02.2022

สิ่งสำคัญที่ทำให้หมอลำยังอยู่ได้ คือการปรับตัวเข้ากับเพลงแนวสมัยใหม่อยู่เสมอ ผ่านฝีมือของคนรุ่นต่อรุ่น

ISAN MUSIC NEVER DIE  วิวัฒนาการเพื่ออยู่รอดของดนตรีอีสาน

อีสานฟีเวอร์ จากวิถีม่วนซื่นสู่อุตสาหกรรมระดับชาติ

23.01.2022

อุตสาหกรรมบันเทิงไทย สร้างมูลค่าเพิ่มทางเศรษฐกิจให้กับประเทศได้ถึง 206,918 ล้านบาท

อีสานฟีเวอร์ จากวิถีม่วนซื่นสู่อุตสาหกรรมระดับชาติ

CEA OUTLOOK : Keep Up with the Creative Economy Future Trends ( January - June 2021)

03.10.2021

The report of strategic plans for visual arts industry development, along with the relevant references.

CEA OUTLOOK : จับกระแสอนาคตเศรษฐกิจสร้างสรรค์ (มกราคม – มิถุนายน 2564)

อัปเดตธุรกิจสร้างสรรค์ไทย 2564

28.09.2021

CEA ประเมินสถานการณ์ธุรกิจสร้างสรรค์ ประเภทนิติบุคคล ปี 2564 ผลประกอบการมีแนวโน้มลดลง

อัปเดตธุรกิจสร้างสรรค์ไทย 2564

น่านน้ำใหม่ของอุตสาหกรรมสร้างสรรค์

12.05.2021

Marketplace ที่เป็นช่องทางปล่อยของ การลงสนามของธุรกิจประเภทต่าง ๆ และตัวอย่างศิลปินในวงการสร้างสรรค์ของประเทศไทย

น่านน้ำใหม่ของอุตสาหกรรมสร้างสรรค์

Creative Industries Report

คำค้นหา